Foto's - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marieke Pijl - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marieke Pijl - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 December 2008 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hierbij dan eindelijke enkele foto's. Van het gebouw waar ik woon, het klaslokaal en een deel van de klas (wat vind je trouwens van de variant op de traditionele Vietnamese kleding: ao dai). Ik zal binnenkort nog wat meer foto's maken om dat wat ik heb beschreven te verbeelden.

Ik bevind me nu in het cafe op de hoek, waar ik onder het genot van een fruit shake gebruik kan maken van hun wifi.

Straks naar het vliegveld om Rian op te halen. Heen met de brommertaxi en terug met de autotaxi. Het lukt me om dat in het vietnamees voor elkaar te krijgen. Je moet je daar niet teveel bij voorstellen hoor, dat gaat bijvoorbeeld in de trant van: vanavond om 8 uur brommertaxi. De prijs noem ik ook maar bij voorbaat en ik heb het gevoel dat die te hoog is, want ze noemen dat bedrag en zeggen dan wat tegen hun collega's en dan lachen ze (of zou het mijn verbeelding zijn). Overigens gaat het om 1,5 euro, dus arm word ik er niet van.

Dinsdag begint m'n taalcursus en donderdag ga ik voor de eerste keer naar het weeshuis. Je krijgt een A4-tje toegezonden over hoe het werkt, want het zijn veelal gehandicapte kinderen met downsyndroom en waterhoofden. Zal best heftig zijn. Volgend weekend gaan Rian en ik naar Dalat.

Tot een volgende keer.

  • 14 December 2008 - 18:51

    Petra:

    Hoi Marieke,
    Mooi kleedje draag je daar, juf! De foto's doen me erg denken aan onze 'statieportretten' met onze Congoleze en Japanse collega's. Jij bent hier kennelijk ook niet de kleinste! Leuk om nou niet alleen te lezen wat je daar doet, maar om er ook wat beelden bij te zien. Veel plezier met Rian (ben hélemaal niet jaloers hoor...) Kus, Petra

  • 16 December 2008 - 13:07

    Miranda:

    Wat een leuke foto's! Krijgen nu inderdaad een beter beeld! Ik moest je even zoeken op de klassenfoto.
    Liefs,
    Miranda

  • 18 December 2008 - 12:31

    Walter:

    Gezellig klasje, vind het echt zo'n reuze avontuur van je. Mooi roze flat hoor, met balkon? Heb je ook nog een fotootje van je appartement? Veel plezier met Rian.

  • 22 December 2008 - 16:36

    Adrienne:

    Ha Marieke,

    Wat leuk om te lezen en zien wat je daar doet! Jammer dat je geen filmpje hebt van jezelf op de brommertaxi - je beschrijft het wel beeldend. Ik begrijp dat je nu op pad bent met Rian. Dat klinkt als vakantie na je harde werken. Heel veel plezier, groeten, Adrienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 37724

Voorgaande reizen:

24 April 2011 - 24 April 2014

Een jaar Vietnam of langer...

30 Juni 2010 - 17 Juli 2010

Noord Vietnam

25 December 2009 - 17 Januari 2010

Midden en Zuid-Vietnam

15 Mei 2009 - 02 Juni 2009

Vakantie in Indochina

14 November 2008 - 13 Februari 2009

Sabbatical in Vietnam

Landen bezocht: