De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit , van Marieke Pijl - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit , van Marieke Pijl - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 November 2008 | ,

Na het verkrijgen van het onbetaald verlof voor drie maanden, het boeken van een ticket, het regelen van een appartement, de taalcursus en het vrijwilligerswerk, het halen van het visum, eindelijk toegekomen aan het inpakken van de bagage.

Ik heb al wel uitgezocht wat het kost om meer mee te nemen dan de toegestane 20 kg, maar misschien hoeft het niet eens gelet op wat er nu al in m'n rugzak zit en hoe 'licht' deze eigenlijk nog is. De kosten variëren nogal. Van 63 euro/kg als overgewicht tot 110 euro/14 kg per vrachtvlucht. Dan duurt het twee dagen voor het er is, maar het scheelt veel geld.

Nog vier dagen werken en vrijdag de 14e om 13.15 u is het dan zover. De volgende dag om 10.30 u plaatselijke tijd na een overstap in Hong Kong zal ik er dan zijn. Ik word opgehaald door Dung (uit te spreken als Jung: ja het is echt geen gemakkelijke taal, neem dat van mij aan), de lerares Vietnamees van wie ik het appartement huur. Khanh is aan het werk in de Mekong Delta en hem zie ik pas de volgende dag. Nog ff geduld ajb dus.

• 15 November 2008 - 13:05

Frank En Rita:

Hoi nicht,

Ben je goed aangekomen en heb je de boodschappen al in huis??We hebben je zien opstijgen om er zeker van te zijn dat je echt weg bent!!Haha.Succes voor nu en een smakelijk diner vanavond!Liefs van ons.